UV laser s kruhovou stopou

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 10 11:48:57 CEST 2013

Kdyz jsem dal clonku primo na vystupni cocku, tak jsem dosahl kruhove stopy,
ale nedarilo se mi menit prumer te stopy.

Ted me napadlo udelat pokus na soustruhu - do hlavy upnu laser a na support
pridelam plech s dirou - tedy kruhovou clonku. Pak budu moct snadno experimentovat
se vzdalenostmi, a budu mit zajistenou rovnobeznost vsech komponent.

PL
  ----- Original Message -----
  From: Petr Zapadlo
  To: HW-news
  Sent: Friday, May 10, 2013 11:34 AM
  Subject: Re: UV laser s kruhovou stopou

    To by celkem nebyl problem jen zmenou vzdalenosti laseru od desky.
    Jenze zadrhel je v tom, ze vsechny lasery, ktere mam k dispozici, maji
    stopu ovalnou a ne kruhovou. A to dost ovalnou, pomer os je az 1:3.
    UV laser jeste nemam (z Ciny to ted chodi nejak pomalu), tak to
    zatim testuju jenom na cervenych.

  Kruhová clonka na zaostřovací čočce by problém neřešila?

  Vím že to znamená ztrátu výkonu, ale záleží na situaci.

  Zapik