Vypaleni napisu na datovou stranu CD (DVD)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Úterý Květen 7 21:15:26 CEST 2013

Disc Tatoo, vice zde: http://diit.cz/clanek/yamaha-f1-44x24x44-ide

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Marek Peca" <marek na duch.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 07, 2013 9:05 PM
Subject: Re: Vypaleni napisu na datovou stranu CD (DVD)

Zdravim vas,

[omluva za odpoved bez Message-Id, omylem jsem smazal mail driv, nez jsem
stihl odpovedet]

Kuba Jan May 7 20:49:44 CEST 2013:
> Mam doma asi 3 ks nejakych CD(DVD), ktere nemaji zadny popis. Ale na
> datove strane v miste u kraje, kde je "prazdno" je vypaleny po obvodu
> popis. Jsou to klasicke media - na jedno dokonce slo "dopisovat" protoze
> nebylo uzavrene. Vim ze technologie LightScribe napisy a obrazky
> umoznuje na medium vypalit na druhe ( nedatove ) strane. Ale cim a jak
> to dostat do prazdneho mista na tu datovou stranu? Rad bych takova media
> vypalil ale nevim jak na to. Program pro LightScribe mechaniku odmita ,
> rve to, ze tam neni kompatibilni LightScribe medium.

v roce 2000 jsem se timto napadem zabyval. Uplne se mi to nepodarilo, ale
zkusim popsat cestu, kterou jsem sel. Mel jsem vice CD-RW medii (oznacene
Targa, vyrobce nepamatuji), temer jiste z jedne vyrobni varky. Uvaha
vychazela z dvou predpokladu:

a) spirala je *zhruba* Archimedova a tudiz se pekne kvadraticky odviji
podle zakona hajzlpapiru, ale protoze sebemensi poryv v rozmisteni tecek
zpusobi kumulativni chybu, nespolehame na to; predpokladem ovsem je, ze
mame bud 2 stejna media, jedno na prvotni identifikaci;

b) pseudonahodny sum je "videt", v audio rezimu (slabsi EDAC) vic.

Bod (b) byl prekvapenim pro nejednoho cloveka, protoze obsah je
pseudonahodne kodovan. Ovsem zrejme s malou periodou a z toho plynoucimi
difrakcnimi dusleky.

Postup:

Na medium (identifikacni) jsem vypalil (cdrdao, zvuk naraz) znama data,
nejaka 0xaa55. CD jsem prelepil od stredu ke kraji cernou izolepou. Dal
jsem nacist audio CD (opet cdrdao). Izolepa musela byt dost silna, aby
zpusobila spolehlive chyby, ale podarilo se. XOR nacteneho bordelu s
vstupem dal +- polohu izolepy v kazde otacce. Nasledovalo empiricke
kraveni s cilem odstranit nahodile chyby chyb a vyhladit graf polohy
izolepy.

Dale jsem vytvoril datovy soubor, kde se stridaly 0x0000 a pseudonahodny
sum. Pokousel jsem se udelat "pulkruh", tedy 0..180 stupnu nuly a 180..360
stupnu sum.

Bohuzel, ta regrese nebyla dokonala (byl jsem tehdy totalni ucho v
prvaku), takze tam byl nejaky tuningovy parametr, snad odpovidajici
rozestupu pixelu, ci pocatecnimu uhlu, uz nevim. Vypalil jsem to asi 2x,
videt nic nebylo (dluzno podotknout, ze na te stribrne Tarze to bylo videt
opravdu spatne), pak pri jedne hodnote se objevila najednou *SPIRALA*. To
uz jsem byl asi celkem blizko cili, spirala je jen mirne ujety pulkruh...
Ale cislo jsem si nezapsal, dalsi pokusy uz zas nevysly a tak jsem to
vzdal :-)

Pokud je nekdo dal, dam se poddat, jak se to dela spravne.

Zdravi Marek