PT1000 + pic 18f

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Neděle Květen 5 17:41:18 CEST 2013

Dobry den,

rad by som sa spytal, ze ci ta Vasa nelinearita nie je sposobena chybnou
metodou merania odporu PT100/0 a vlastnostami pouzitych suciastok.

Neviem aka je nepresnost pri merani teploty pri roznych zapojeniach
PT100/0. Treba vsak pamatat na to, ze najlepsie je merat odpor prudovym
zdrojom max. 1uA - 100uA - 1mA kvoli samoohrievaniu PT100/0 a z toho
vyplyvajucej chyby teploty postupnym zohrievanim snimacieho telieska
odporu. Mozno pri pozadovanej presnosti merania +/-5C je to jedno, aku
metodu merania pouzijete, ale treba na samoohrev pamatat.

Dalej by som sa rad spytal na vlastnosti tej TL082, pri napajani +/-5V,
teda ake ma saturacne napatie vystupu. Moc by som nevsadzal na to, ze ta
TL082 je rail-to-rail a pri napajani +/-5V ste uz pri konstante 4,18V v
oblasti saturacie kedy Vam vystupne napatie padne do oblasti kolena, kedy
sa meni linearna prevodova charakteristika na nelinearnu. To zistite pri
merani zavislosti teploty na vystupnom napati Vaseho zapojenia. Zial pouzit
dobre klima-komoru ide len do cca. 150C, takze netusim ako kalibrovat pri
vyssich teplotach nad 200C... To je dalsi problem, ktory treba nejako
riesit.

Ja osobne by som sa snazil to riesit pouzitim nejakej presnejsej low-cost
referencie 1,25V, 16bitovym sigma-delta prevodnikom od Microchipu a nejakym
presnejsim rail-to-rail operakom. Myslim si, ze pouzit Analog Devices je
pri pozadovanej presnosti teplomera dost drahe a nerentabilne. Skuste si
este pozriet APP od Microchipu, maju tiez nejake referencne designy pre
meranie teploty s PT100/0.

A.