Sitovka blokuje sit, bylo: Spotreba PHY Re: STM32F4 ethernet MII

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Květen 1 21:09:05 CEST 2013

Zdravím,

> Ano, setkal jsem se stím.
>
> je to už drahně let a byla to intelka. Přesný typ už nevím, něco jako
> e1000pro.
> Přesně jak píšete, vypnutý počítač a karta chrlila do sítě broadcast storm
> tak, že to nemělo šanci pustit nic jiného.

To, že šlo o broadcast storm, jste opravdu diagnostikoval, nebo je to jen Vaše
domněnka ?? Jde o to, že s tím mám obdobné zkušenosti, ale v mém případě nikdy
nešlo o broadcast storm, ale o smyčku Rx-Tx. Ta se chová velmi podobně, vyřídí
spolehlivě celou LAN, pokud nejsou switche dostatečně inteligentní a nemají
STP, případně přímo blokování zasmyčkovaných portů.
  Přesně takto se chovají starší Cisco telefony řady 79xx (např. 7940), když
nemají PoE napájení (tedy ne plné 802.11af, ale Cisco prestandard) a vypnete
jim šťávu. Ten PoE prestandard nějak způsobí, že s některými switchi (které na
něj nejsou zvyklé) vypadá ten mrtvý port jako smyčka a switch a spolu s ním
celá síť jde kukat.
  S pozdravem Pavel