Re: doporučte regulátor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 29 10:32:53 CET 2013

Tocici-se disk do takoveho zarizeni rozhodne nepatri. Stare disky
uz byvaji nespolehlive a hlucne.
Takze bud boot a nasledny beh z nejakeho typu Flash, nebo boot
muze byt i z toho HDD, ale po nabootovani je treba ho vypnout.
V obou pripadech je nutno dany SW vyladit tak, aby pracoval
pouze s RAM-diskem, maximalne jednou za dlouhy cas ulozil
nejaka data na disk (je-li to nutne).

Mam takhle udelane rizeni topeni a ovladani dalsich veci po baraku
(napr. spinani dobijeni baterek, ovladani havarijniho zavreni vody
atd.). Kdyz to PC bootuje, tak ma disk zvuk jako cirkularka (je to nejaky
Maxtor 200 MB). Pak usne a PC jede rok a vic jen s RAM-diskem.
Protoze to mam pripojene samozrejme k siti a tim i k internetu, tak
mam nejen moznost si na dalku zapnout topeni pred navratem z dovolene,
ale muzu si i ukladat cas od casu data na sit a nemusim startovat
tu cirkularku.

A pokud se pro takovou aplikaci pouzije kvalitni stare PC (v mem pripade
Dell s procesorem PII/400 MHz), tak to bere velmi malo (u me 21W,
a to vcetne odberu dalsich krabicek - napr. routeru, ktere z jeho zdroje
taky napajim, bez tech krabicek kolem 17W). A pri takovem odberu je zdroj
uplne studeny a verim, ze prezije jeste hodne dlouho (uz takhle jede
nonstop 8 let). Je tam samozrejme Linux, vlastnorucni "distribuce".

Jednomu kamosovi jsem podobny system delal na desce s 386SX
(to byly nadherne usporne procesory). I kdyz to byl bezny stary maly
PC mainboard, tak to jelo jen se zdrojem 5V do zasuvky, a to vcetne
sitovky. Ten mainboard jine napeti k nicemu nepotreboval.

PL