doporučte regulátor

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Březen 28 21:31:39 CET 2013

HEZKÝ!!

Já jen doplním, že něco podobného má jeden člověk v Domažlicích, jen
místo kotle na naftu tam má plynový  a místo krbu kotel na pevná paliva.
Dále tam má navíc na střeše solární ohřev vody, tepelné čerpadlo ( vrt v
zemi ) a bazén, ve kterém je výměník na ohřev vody.
Aby to nebylo tak jednoduché, ty akumulační nádrže má dvě, jednu ve
sklepě jen s výměníkem a druhou v prvním poschodí, ta  má výměník  i el.
spirály.
Pak nějaký samostatný výměník pro solární oběh a otopnou vodu, něco
podobného i u TČ :-)
Všude jsou mraky kabelů, senzorů, servoventilů atd, byl jsem tam jednou
na návštěvě ( dělal jsem IP kamerku ) a i udělal pár fotek. Hotovej "CERN"
Firma, která mu to měla vše rozpohybovat už od toho dala po dvou letech
ruce pryč. Prý to tam každou chvíli ladili, už si tam nechávali prý i
vercajk.
Nikdy to všechno pořádně nefungovalo, jediné co prý funguje spolehlivě
je plynový kotel + ten na pevná paliva, když funguje automatika na
přepínání otopné vody.
V létě se jim vyvařila kapalina z toho solárního ohřevu, protože
nezafungovalo něco, co z toho oběhu odebírá teplo :-(
Teď majitel sehnal další firmu, která to tam postupně předělává zase
podle svého. Vymněňují čidla, pohony, přidávají čerpadla atd...
Nedokážu si představit tohle celé vyladit tak, aby to dokázalo pracovat
na základě nějakých vstupních údajů
( NT, zatopení v kotli na TP , svítí slunce, nesvítí zapne se TČ, zítra
v poledne chci mít v bazénu 25 stupňů, atd.... ).
Je to spíš práce pro individuálního programátora, poskládat to z
nějakých komerčních modulů se určitě hoodně prodraží a bude mnohem
složitější nějaká spolupráce
jednotlivých modulů.
V každém případě to musí být spolehlivé a blbuvzdorné a průhledné i pro
případný servis ( autora přejede auto ) a hlavně LEVNÉ takže samé
protichůdné požadavky.

Asi jsem vám nic nepomohl, jen mě to nedalo a při vzpomínce na návštěvu
onoho bydlení  jsem se musel vykecat.