OT: SW: přístup více úloh k jedné periférii.

Josef Štengl ok1ced na nagano.cz
Čtvrtek Březen 28 18:51:54 CET 2013

'brej večír.

Mám jednu periférii se kterou se komunikuje paralelně k CPU a nevím jak
bezpečně ji zamknout po dobu kdy pracuje. Jedná se mi o to aby dva
paralelní procesy nemohly přistoupit k periférii zároveň.

pokud použiji systém:

1: přečtu si ZAMEK
pokud ZAMEK zamčen
goto 1
pokud odemčen
zamkni ZAMEK

odemyká se na základě přerušení od periférie.

No a problém je, že zamknutí zámku není atomické.

Nechce se mi vymýšlet kolo a chybí mi v této oblasti vzdělání.

Nemá někdo tušení jak tento problém řeší velký klucí, nebo co mám
vlastně hledat abych si to nastudoval? Ono se mi nedostává ani v oblasti
terminologie.

Moc děkuji za nakopnutí.

ced