Re: krásný jazyk český ( bylo Re: air gap)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 28 13:24:30 CET 2013

Ano přesně takhle to mám já. Ve škole jsem se sice učil Pascal, ale ty
beginy a endy mě vyloženě iritovaly. Stejně tak mi vadily středníky, které
kdyby se z něj odstranily, nic by se nestalo. V C jsou sice taky, ale mají
smysl. Hlavní ale je, že většina věcí se dá velmi zkracovat, prípadně napsat
několika způsoby, které sice vedou k úplně stejnému výsledku, ale volba
způsobu zápisu pak často může nahradit komentář. Rád také využívám
rozlišování velkých a malých písmen.

Jediné, co mi tam dost chybí, je podpora pro různé druhy paměti. Např. v
CodeVisionu sice je, ale když dojde na složitosti, ukáže se, že jazyk k tomu
prostě nemá nástroje. (chtěl jsem v EEPROM nadeklarovat pole pointerů na
řetězce ve flash - nakonec pomohla obezlička využívající toho, že se
nekontrolují meze polí)

PH

From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
Cecko se podle me prosadilo proto, protoze neni ukecane (predstava
psat misto znaku '{' celou litanii "begin" je docela desna) a je malo
svazujici. No a krome toho melo hlavni vyhodu v tom, ze bylo v pravy cas
na pravem miste - zakladni to predpoklad uspechu obecne.

From: "Ales Prochaska" <prochaska na alsoft.cz>
Dukaz: z umelych jazyku se treba prosadilo cecko, kde co jazykova
konstrukce, to zaplava pravidel (formalnich i nepsanych typu "tohle
radeji nepouzivej") misto nejakeho pomerne regularniho jazyka
algolskeho typu? :-)