Re: krásný jazyk český ( bylo Re: air gap)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 28 12:51:22 CET 2013

>IMHO je problem v tom, ze vsechny umele jazyky maji prilis jednoducha
>a zcela srozumitelna pravidla, cimz odpuzuji sve uzivatele :-) Takovy
>umely jazyk by naopak musel byt umele chaoticky, aby jej lide prijali.
>Dukaz: z umelych jazyku se treba prosadilo cecko, kde co jazykova
>konstrukce, to zaplava pravidel (formalnich i nepsanych typu "tohle
>radeji nepouzivej") misto nejakeho pomerne regularniho jazyka
>algolskeho typu? :-)

To mate pravdu, ze pri volbe programovacieho jazyka nerozhoduju primarne
racionalne dovody, ale je to az neuveritelne silne socialna zalezitost -
co pouziva moj sused, co "sa pouziva", co je modne, co ked pouzivam tak ma
vysmeju, apod.

V sulade s tym je aj popularita C, ktora ma ocividne povod v stadovitom
charaktere ludstva.

Prirodzeny jazyk si obvykle clovek nevoli... :-)

wek