životnost heatpipes

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Březen 26 08:06:47 CET 2013

Zdravím,
  my jsme zase museli pro změnu chladit disk. Seagate, 20MB, 5.25",
rated 12V/3A a 5V/2A. Pokud měl více a častěji vystavovat (seek), začal
se přehřívat budič toho motorku (mimochodem to dělalo zvuk jako typický
servomechanismus, obvykle se takto ozvučují ve filmech roboti, takové
bzíkání s postupným nájezdem/dojezdem) a nakonec se přehřál tak, že
vystavovat přestal, ale začal kouřit (nic moc, ale když byl disk venku,
vidět to bylo). Překvapivě to přežil a po vypnutí a vychladnutí zase
vystavoval. Tak jsme na něj nalepili kus chladiče (byl to IO připomínající
pouzdrem třeba NF zesilovač) a ten jsme ještě ofukovali. No a disk ještě
asi rok jel. Pak dojel na jinou poruchu (asi head crash, jednou se z něj
ozval takový zvuk jako z cirkulárky, pak zase přestal, ale od té doby ani
byte dat).
  Zdraví Pavel