Kviz na sobotu

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Březen 23 14:51:02 CET 2013

Zdravím,

> Obvod hlídá výpadek některé z fází

A jak to funguje ? Vždyť ty diody jsou jasný OR - stačí, aby byla fáze na jedné,
přes diodu se usměrní, projde děličem, nabije C, sepne tyristor...

Mám druhý tip - hlídač přepětí na libovolné fázi ? Trimrem by asi šlo
nastavit tak, aby při normálním napětí ještě tyristor nesepnul. Zdánlivě
zbytečná dioda v gate tyristoru (opačná polarita se tam nemá jak dostat)
může sloužit pro posunutí napěťové úrovně. Kondenzátor sám slouží pro
potlačení krátkých špiček, jinak by to zařízení asi signalizovalo pořád.

Zdraví Pavel