Re: Zarovky Re: Záznam programu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 21 11:47:44 CET 2013

No jo, no... Vybral jste si dva druhy žárovek, které mají suverénně nejhorší
životnost, tak se nedivte:-)

Doporučil bych hlavně přemýšlet nad koncepční změnou, která umožní použít
jakýkoli jiný zdroj světla, klidně třeba jinou žárovku, hlavně ne spot E14,
ani halogenku s integrovaným reflektůrkem:-)

Jinak životnosti těch 12V halogenek se velmi liší podle výrobců, ale dražší
se čistě finančně nevyplatí. Ale je to komfortnější, když za 5násobek ceny
měníte 3x méně.

Druhý významý vliv je, zda jsou vystaveny otřesům, zmíněné rázy v napájení a
pak také zda se nepřehřívají, což je v tomto případě pravděpodobné.

PH

From: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
Někdo tu před časem psal o přidání termistorů do patic žárovek, to by mělo
fungovat asi i o něco lépe. Mám teď podobný problém, v koupelně máme nad
umyvadlama čtyři halogenky 12V/20W v G4 a bez újmy na zdraví tam všechny
vydrží tak týden, pak některá z nich lupne. Ještě jsem se nedokopal k
rekonstrukci, ale skoro bych tipoval nějaké přepětí ze zdroje, každopádně
tam s termistorama experimentovat budu, stejně tak u kuchyňské digestoře,
kde jsou dvě 40W v E14 a ty mají životnost také tak měsíc, výjimečně dva...