Vlnoměr Tesla M117

Dne 20.3.2013 18:07, Alexandra Svobodová napsal(a):
> Dobrý večer přeji,
>
>     nemá někdo, prosím, nějakou dokumentaci či jiné informace o
> vlnoměru M117? Já jsem na webu našla jen jeho obrázky, inzeráty a nebo
> stejný dotaz, který teďka vznáším já. Jde mi hlavně o to, k čemu
> takový přístroj slouží a co k němu chybí, aby byl kompletní,
> předpokládám, že nějaká sonda.
>
>     Jinak vypadá takto
> http://www.chaoz.zirafoviny.cz/_hic_sunt_leones/index.php?path=obrazky%2FM117/
>

>     Saša Svobodová

Hezká mašinka. Nějaká sonda k tomu musí být, nějak si její připojení
nedokážu představit. Vlnoměr, který jsem měl na vojně, měl sadu cívek
(pro každý rozsah jedna). Byla v něm elektronka, byl to vlastně
oscilátor. Přiblížením té jeho cívky k rezonančnímu obvodu se z něj při
správném naladění odsávala energie, což mělo vliv na anodový proud a
měřáček ukázal tuším že minimum.
Tady u toho ta sonda musí být nějak navázaná na rezonanční obvod toho
vlnoměru tak, aby ho nerozladila (nebo rozladila definovaným způsobem?)
a aby to vyhovovalo pro všechny rozsahy. Takže to nejspíš bez té správné
sondy bude ukazovat blbosti.
Anděl