[OT] Auto na vzduch - nulove naklady
Jiri Foldyna
jiri.f na foldynovi.cz
Středa Březen 20 12:23:31 CET 2013
Dne 20.03.2013 12:05, RV napsal(a):
> noo pockat, ale ted je otazkou kde jsme vzali to, ze v DU ma byt nulovy
> pretlak? to je spis pak otazka mechanickeho provedeni jak by se to
> prakticky realizovalo - jednodussi varianta je, ze v HU tam pustim staly
> tlak a v DU to zavru a valec vypustim vyfukovym ventilem
>
> v pripade ze koncim na nulovem pretlaku v DU tak podle me je uplne jedno
> na kterem plnicim tlaku zacinam! v kazdem pripade bude na konci ze
> zasobniku tlaku odpusten 1l hnaciho plynu - jen bude pokazde jiny prubeh
> krouticiho momentu - u 200atm na zacatku teoreticky velky (nebude kvuli
> nevyhodne poloze klikoveho emchanizmu) - v kazdem pripade tam napustite
> 1l vzduchu - otazka jen nejakeho casovace otevirajici plnici ventil v
> zavislosti na vstupnim tlaku
>
> jinak pokud si pamatuji dobre kdyz jsem jeste pocital ladene vyfuky na
> 2T motory do lodi tak u spalovaku (a myslim, ze to bude ekvivalentni i u
> tohoto) se uvazuje vzdy jen tzv. stredni tlak - tento stredni tlak je
> teoreticky jediny parametr urcujici vykon motoru. Pokud chcete zvysit
> vykon musite jit na vyssi tlaky (proto zvysovani kompresniho pomeru,
> zvysovani teploty horeni => zakonite vyssi namahani a nizsi zivotnost).
>
> Radek Vicek
Nulový přetlak v dolní úvrati je podmínkou pro spotřebování veškeré
energie akumulované ve stlačeném vzduchu použitém pro posuv pístu. Pokud
by v dolní úvrati nebyl nulový přetlak, znamenalo by to, že v hnacím
médiu zbyla ještě nějaká energie.
Z toho rovněž vyplývá, že není jedno, jaký je tlak vzduchu v prostoru
nad pístem v horní úvrati.
JF
Další informace o konferenci Hw-list