Pekne PDF o PbF

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Březen 20 09:33:32 CET 2013

Príloha è. 5 k vyhláške è. 315/2010 Z. z. "o nakladaní s
elektrozariadeniami a s elektroodpadom"
"Použitie olova, ortuti, [...], na ktoré sa nevzťahuje povinnosť výrobcu
elektrozariadení pod¾a § 54b ods. 1 písm. d) zákona:
1. Ortuť v kompaktných žiarivkách s obsahom najviac 5 mg na žiarivku.
2. Ortuť v lineárnych žiarivkách na všeobecné ciele použitia s obsahom
najviac:
a) halofosfát 10 mg,
b) trifosfát s bežnou životnosťou 5 mg,
c) trifosfát s dlhou životnosťou 8 mg.
[...]
"

Citovany § 54b ods. 1 zakona o odpadoch 223/2001 v zneni noviel:
"(1) Výrobca elektrozariadení [...] je povinný
[...]
d) zabezpeèi, aby nové elektrozariadenia, ktoré patria do kategórie 1 až 7
a 10 pod¾a prílohy è. 3a, žiarivky a svietidlá urèené na použitie v
domácnostiach neobsahovali pri ich uvádzaní na trh olovo, kadmium, ortuť,
polybrómované bifenyly, polybrómované difenylétery a šesťmocný chróm vo
vyšších koncentráciách, ako sú najvyššie prípustné hodnoty koncentrácie
ustanovené vo všeobecne záväznom právnom predpise[...]"

Mala by to byt kopia prislusnych nariadeni EU.

Inak mam taky pocit, ze v povodnej verzii vyhlasky spred par rokov bola
tato vynimka casovo obmedzena; teraz uz ocividne nie je.

wek