Zlato - studenaky na konektorech

Úterý Březen 19 10:48:36 CET 2013

Jen jestli to nevadí jen pájce Pb free, protože jí vadí asi úplně
všechno :-) Zlacené konektory a vývody součástek se letovaly odjakživa a
o problémech jsem nikdy neslyšel. Problémy se snad někdy před 30 lety
řešily v integrovaných obvodech, kde termokompresí přivařené zlaté
přívody reagovaly s hliníkem a taky tam vznikala nějaká křehká a navíc
blbě vodivá mezivrstva - nějaký purpurový mor. Pak jsem někde četl, že
výrobci IC začali používat hliníkové drátky, což bylo technologicky
náročnější, než to zlato. Ale jistě tady jsou povolanější, kteří o tom
vědí víc. Já jsem to jen studoval, ale pak už nikdy nedělal.
Anděl