Presnost RC oscilatoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Březen 18 22:35:38 CET 2013

A nevychazi pri tech hodinach 8 MHz uz nejaka dost velka systematicka
odchylka diky nepresnosti delici konstanty hodin UARTu pri zvolenem
baudrate? Takze pak by nepresnost RC situaci jen zhorsila?

Ja jsem teda pouzil hodne velke pocty ruznych ATmegaXX s vnitrnim
oscilatorem a nikdy jsem problem s ujetou frekvenci pro UART nemel.
I podle datasheetu je ta presnost slusna a pro seriovou linku dostatecna.

PL

***********************************

From: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, March 18, 2013 7:50 PM
Subject: Presnost RC oscilatoru

Ted jsem ozivoval 8 pripravku, je tam ATMEGA32 a FT230, zadny krystal. U
jednoho exemplare selhavala komunikace pri RC v ATMEGA na 8MHz, ted je
otazka, jak presnou frekvenci ma FT230 - nebo ma nejaky fazovy zaves na
data z PC na USB? Mel jsem na to pripravene reseni, FT230 muze posilat
na vystup svoji frekvenci, zde 6MHz na CPU a tak to funguje synchronne a
OK. Je mi jasne, ze se to da nejak v MCU kalibrovat ale myslel jsem, ze
je to relativne presne uz z vyroby ( a UARTU vadi az neco kolem 8%...)
to by z vyroby tak nepresne snad byt nemelo.