Stare negativy + vyvojnice

Pondělí Březen 18 14:25:37 CET 2013

Magnifax má právě pro výměnné objektivy i výměnné kondenzory. Vím že na kinofilmové jsem používal č. 3 a na 6x9 nebo 6x6 č. 1 . Ta 1 je univerzální, dá se použít i na kinofilm ale dá trochu méně světla - logicky.

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Sunday, March 17, 2013 9:49 PM
To: HW-news
Subject: Re: Stare negativy + vyvojnice

Nevím proč, ale nemusí to být pravda. Když jsem sundal objektiv z 16mm promítačky a chtěl jsem obraz snímat videokamerou, vinětovalo to tak, že to bylo nepoužitelné. Ale jeden rozdíl tady je. U zvětšováku (alespoň u toho mého) je za kondenzorem matnice. Sice to žere část světla, ale světlo je rovnoměrnější. Matnice asi částečně řeší problémy při výměně objektivu - používal jsem jiný pro kinofilm a pro svitkový 6x9. U promítačky je to optimalizované na jednu ohniskovou vzdálenost.
Anděl