Mereni jader bylo Re: Proudovy omezovac 4A

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Březen 18 12:54:52 CET 2013

K tomuhle obvykle používám nějaký kus měniče s UC3843. Nemá to proudový
omezovač, ale pulz prostě při překročení nastaveného proudu usekne. Funguje
to pak přesně jako to má ten Elm-Chan.

PH

From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
Jsem to vcera vecer poslal omylem jen kolegovi Tomascikovi tak preposilam:
----------------------------------
Tak az dnes vecer jsem zadratoval ten udelator k osciloskopu a musim
rict, ze je to skvela vec a bez toho je nejake reseni menicu asi
ztracena varta respektive vesteni z kristalove koule.

Vzal jsem generator s malym PICem, ktery generuje cca 30Hz pulzy a ma na
AD pripojen potak, kterym si nastavuju delku pulzu po 1us od 1us az po
256us. To budi v podstate ten konec jako dole v odkazu. Je to skvele
pouzitelne neb potakem si natahnu delku mereni jak je treba podle civky.

Zmeril jsem ted narychlo sest civek:

http://www.cncnet.info/galery/indukcnosti/

jsou tam ulozene i soubory s parametry oscilu - mereno na 5ks paralelne 0R1

prvni zleva je nulty obrazek...

druha civka je ta z toho menice z ebay

a pro predstavu ta nejvetsi je prumer 25mm a drat 1.2mm co jsem dnes jen
tak na zkousku namotal

ta posledni je nejaka odrusovaci tlumivka - je videt ze ta fakt nepobere nic

na par grafech je videt, ze mam male kondy a nedokazou nalejt do civky
tolik aby ji prebudily

pro me je to jednoznacne namet na stavbu a budu to davat na plosnak, bez
toho nemuzu fungovat