Otacky na volt

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Březen 17 21:25:27 CET 2013

No to já vím, ale pan Adamec to zřejmě nevěděl.

PH

From: "AZE" <aze na seznam.cz>
Nechápu co tady ještě řešíte, je to už vysvětleno. Nejde o skluz, jde o
synchronní motory, kde se při zatížení sníží i frekvence budicího generátoru
(a zřejmě se i rozšíří impulzy), takže dochází jen k fázovému posuvu, a
"skluz" ve smyslu skluzu u asynchronních motorů je stále 0.

From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
Skluz je termín, který u asynchronního motoru definuje procentuelní rozdíl
mezi fyzickými otáčkami rotoru a otáčkami statorového pole.

Příklad: Dvoupólový motor na 50 Hz má skluz 7 %. To znamená, že stator
generuje pole, které se točí 3000krát za min. a rotor se točí o 7 %
pomaleji, tedy 2790 ot/min.

From: "Peter Adamec" <max13 na atlas.sk>
Jasne ze ma v tejto kategorii co robit pojem sklz. Pouziva sa na
oslabovanie pola.