Stare negativy

Jindroush kubecj na asw.cz
Pátek Březen 15 16:14:25 CET 2013

On 15.3.2013 15:52, Pavel Kutina wrote:
> Vetou o "levnem vychodnim shitu" jste mne mirne nadzvednul, jestli
> muzete, uvedte priklad "draheho zapadniho hypermegasuperfilmu", ktery ma
> stribrnou emulzi z obou stran

Nene, zapadni filmy (IIRC) mely zelatinu z obou stran (jednu z nich se
stribrem), takze netahala na jednu stranu pri schnuti, mene se kroutily.
Ale asi taky zaviselo na tom, zda se jednalo o levny shit nebo lepsi znacku.

> Stare zasoby BW Orwa se dneska pomalu vyvazuji zlatem, ale to by clovek
> od komunistickeho megashitu konec koncu ocekaval...

Jen jestli to neni obdoba zelene fixy pro hifisty. ;)

> Canon a FARE, resp. jakakoli jina IR
> metoda, na BW filmech nefunguje, anzto zrno je kovove a pro IR
> nepruhledne, funguje pouze na barevnych filmech (a BW filmech pro proces
> C-41, tedy se stupnici sede, kterou vytvareji barviva, ne stribro).

Toto je velmi cenna informace, ktera mi usetrila hodne zivota. Diky!

> Retusovat, retusovat, retusovat...
> Kazdopadne si to ve zdravi uzijte :)

Je toho straslive moc, nejvic me nebavi to, ze na rade tech filmu budou
nezajimave veci, coz ovsem predem zjistim dost blbe.

Zdravim,
--
Jindroush (kubecj na avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.