displej 16x2 3,3V

Ten jednocip tam je (Atmega128A) a ma volne PWM vystupy. Neni problem z
jednoho si udelat zdroj zaporneho napeti. Podsvetleni neni dulezite a
naopak je dobre, kdyz to pri vybite baterce svitit moc (nebo vubec)
nebude. Je to do zarizeni, kde jednou za cas prijde technik (obvykle ne
v noci), pusti si displej a koukne na nekolik parametru. I tak je tam to
podsvetleni prijemne. Premyslel jsem jak regulovat proud podsvetleni od
minimalniho napeti a nakonec jsem zvolil nejjednodussi, i kdyz ne zrovna
presne reseni. Tranzistor BC817-25 s proudem baze cca 0,1mA. Kdyz se
proud ledek bude pohybovat od 15 do 30mA, ucel to splni :-)
Andel