GPS pro casove aplikace bylo (Presny zdroj 10MHz sinus - OCXO MV89?)

hutta.j na seznam.cz hutta.j na seznam.cz
Středa Březen 13 11:06:52 CET 2013

Podle ceho vybirat GPS modul , pokud clovek planuje pouziti pro stavbu
casoveho nebo frekvencniho normalu?
Jake jsou jine moznosti zpresneni 1pps?

Hutta

>Pokud jde o presnost 1pps, tak z toho co jsem vycetl se ma situlace asi
takto.
>-   5.2ns  chyba samotneho system GPS
>- 23.1ns  prumerna chyba Ionosfery pri prijmu 1 druzice
>-   0.8ns chyba troposfery
>-   x ns chyba ve vedeni koaxial atd.
>-   x ns sum a chyba vlozena GPS prijimacem

>Dale do hry vsatupuje presnost samotneho 1pps pulsu ,ktery leze sprijimace,
nekde jsme cetl, ze tato chyba je >ciste funkci frekvence
hodin daneho GPS a pro 16MHz hodiny je typicky 18ns.Nejvetsi chybu  vklada
>Ionosfera, castecne ji kompenzuje pocet prjimanych satelitu, pricemz ten vliv
 je tusim druhou odmocninou
>poctu, prijimanych satlilu, tedy chyba relativne prudce kleda do cca 6
prijimanych druzic, vliv dlasich 6 je pak