zasekavanie programu pracky - vysledok

Úterý Březen 12 13:10:39 CET 2013

Moje zkušenost, pračka EWT1015 (rok výroby asi 2004), zasekával se
program, resp. počítadlo odpočítávalo, ale pračka nic nedělala,
případně se program někdy rozběhl znovu od začátku - diagnostikovat
problém byl pro mě problém, protože s pračkou neumím zacházet (to je
ženská práce), musel jsem vyslýchat manželku, co to dělá a nemělo by
nebo nedělá a mělo by...

Takže jsem pračku rozebral, vyndal desku programátoru, našel na ní
spínaný zdroj, vyměnil tři elyty na sekundáru, víceméně preventivně,
neměřil jsem jestli byly špatné (nemám čím, na pohled vypadaly
normálně), ale pokud by byly, zvlnění napětí by mohl dělat psí kusy s
procesorem. Byly tam 3x 220uF, dal jsem místo nich 3x 470uF (dva byly
paralelně na jedné větvi, dva na druhé). Dále jsem všechny konektory
na DPS postříkal nějakým kontaktolem, pak jsem to ještě trochu
oškrábal šroubovákem, složil zpátky a pračka pere, zatím bez výpadku.
Zátěžový test dvě praní za sebou ustála - při tom druhém praní se
obvykle spolehlivě projevila závada.

P.K.