Jeste k LED pakum z T-LED

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 6 23:28:58 CET 2013

Zas takový problém to není. Problém je spíš se zbavit představy plechu jako
dobrého chladiče. Prostě je vhodné si spočítat, kolik K/W potřebujete a
podle toho vybrat chladič. Na světlo se změní malá část, možná kousek pod 10
%, určitě ne nad 20. Takže je nejjednodušší to počítat jako běžný chladič:

1 W, chceme max 50 °C, při max 30 v okolí: 20 K/W:
http://www.tme.eu/cz/details/fk222sa220/chladice/fischer-elektronik/fk-222-sa/#
http://www.tme.eu/cz/details/icksmdb19sa/chladice/fischer-elektronik/#
10 W, ... 2 K/W
http://www.tme.eu/cz/details/pr173_50_se_ul/chladice/alutronic/pr17350se/#
To je docela darda:-)

Naštěstí jsem kdysi v GMe koupil do zásoby několik ks CHLADIČ-CPU po 2 Kč,
jenž by měl mít podobné parametry.

Ale docela by mě zajímal tip na dobrý obchod, kde mají u hodně velkého
procenta chladičů uvedeny K/W a nejlépe i možnost podle toho filtrovat.

PH

From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
Tyhle vykonne LED na male plose je ale docela problem uchladit. Ty moje
maji prikon 13W a kdyz ho tam pustim tak to poradne zhavi. Mam to na Al
plechu o plose 40cm^2 a pali to fest. Mel jsem za to ze 1W na 1cm^2 dela
otepleni asi 60stC , tak tohle by melo zvednou teplotu tak o 20stC ale
subjektivne mi prijde ze to pali vic. Kolik procent z prikonu asi skonci
jako svetlo ? Podle toho jak to topi tak bych rekl ze moc ne...