Dalsi solarni report

Jiří Majzlík Němeček jirry na centrum.cz
Středa Březen 6 07:55:39 CET 2013

Vlákno jsem pročetl celé a nevím, na co reagovat dřív, tak to zkusím
třeba sem.

Jen pár postřehů:

- Zařízení pod napětím se obvykle hasí plynem, nebo práškem. V případě
uzavřené rozvodny dobré, ale na střeše?
- Vodu je v podstatě možné použít, ale z velké vzdálenosti a hodně
rozprášeným proudem. To je dobré třeba na ochlazení vedlejší střechy,
ale pro hašení to výrazný efekt nemá.
- Uzemnění proudnice mě pobavilo, ten člověk s ní obvykle potřebuje
chodit a věřte tomu, že v tu chvíli má úplně jiné starosti, než tohle
řešit. Zajímavý nápad je uzemnění přes auto a vodu v hadici, no, pak by
tvořilo myslím dělič, takže v místě proudnice by nějaké napětí bylo.
Joo, třeba až budeme mít hadice s kovovým opletením, spojky s
definovaným elektrickým odporem a další věci... (tak se tu rozjede
debata o tom, jak hasiči vyhazují zbytečné miliardy za upgrade techniky).
- "Že by se tím měl někdo zybývat" - Všichni víme, že je to o kompromisu
mezi výsledky a náklady. Prioritou vždycky bude ochrana životů lidí a
zvířat, tedy průzkum objektu, evakuace a podobně. Ochrana majetku je až
druhořadá, ať se to líbí nebo ne. Pokud máte v garáži flašku s plynem,
taky se vám tam nikdo nepohrne a bude to jenom z uctivé