Re: Hašení (Re: Dalsi solarni report)

J.Polivka jpolivka na volny.cz
Středa Březen 6 02:09:40 CET 2013

Také jsem něco takového četl,
jak tedy hasit dům, kde jsou FV panely na střeše ?
jak to řeší třeba v takovém Turecku, kde jsem těch panelů viděl na domech hodně.
Hasiči mají přece i prostředky pro hašení zařízení pod napětím.
Jak je to s pojištěním takového domu vůči požáru ?
Budu teď jednat s pojišťovnou ohledně chaty a tak se zkusím zeptat.
Po telefonu ale neposkytují ty "správné" informace :-)
Jindra Polívka

Hezký večer,

     osobně si myslím, že pokud hlášení na dispečink bude obsahovat
informaci o tom, že havarované auto je elektromobil, tak se podle toho
vybere vhodná technika a nepojede se tam jen vodou. Pokud tam ta
informace nebude, tak se to nechá dohořet, nebo snad chcete nutit hasiče
hasit něco pod napětím? A co se stane, když se voda dostane do rozbité
baterie? Když hoří něco na železnici, tak hasiči sice dojedou jak mohou,
ale dokud nedostanou od našeho elektro-dispečinku hlášení, že to je bez
napětí, tak jen koukají a dávají pozor, aby se nestalo nic dalšího,
případně pomáhají jak mohou.

     Také mám silný pocit, že fotovoltaický panel vyrábí proud stále i
při malém osvětlení a že pro jeho činnost stačí i jen teplo a toho je
při požáru dost a dost. Zastíněný panel dá malý proud, ale napětí téměř
plné.

     Hasiči hasí a pomáhají, ale také mají právo, a povinnost, se sami
chránit před jasným nebezpečím.

Saša Svobodová