SCPI komunikace

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Neděle Červen 30 14:55:21 CEST 2013

Ahoj,
potřeboval bych komunikovat s přístrojem Wound Component EST Scanner
19035
http://www.chromaate.com/product/19035_series_Wound_Component_EST_Scanner.htm
a mám tam nějaké nejasnosti:

1) Komunikace bude přes sériovou linku, podle datasheetu komunikuje
protokolem SCPI. To je textový protokol, ale v dokumentaci k jinému
přístroji (Resistomat 2316) je popsaná také komunikace SCPI příkazy, ale
jsou obaleny do nějakého binárního protokolu (STX, ETX, jsou tam adresy
zařízení). Domnívám se, že je to nějaké rozšíření nebo další vrstva
kvůli komunikaci s více zařízeními a když to není u EST 19035 popsáno,
tak se komunikuje čistě textově?
Pokud někdo nezná toto konkrétní zařízení, ale jiné komunikující přes
SCPI po sériové lince, mohl by mi napsat svůj názor založený na
komunikaci s jiným zařízení?

2) Nastavovací příkazy SCPI jsou celkem jasné, ale jak funguje čtení?
Zapíšu příkaz končící otazníkem (FETC?) a přečtu data končící nějakým
koncem řádky?

3) Nemáte někdo zkušenost s konkrétním přístrojem (EST 19035) a nevíte,
jakým příkazem číst výsledky testů Withstand Voltage AC, Withstand
Voltage DC a Insulation Resistance? Nemohu najít příkazy pro čtení
naměřených hodnot. Možná se dá zjistit jen Passed/Failed, i to by stačilo.
Mám popis příkazů, ale je jich spousta a neumím se v nich zorientovat.

Díky za přečtení a ještě více za odpověď
Láďa