Re: výbìr "instantního" procesoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 27 08:32:32 CEST 2013

Pokud se s nejaky procesorem skamaradite behem puldne, pak jste
schopny clovek.
Proc tedy neobetujete jeste dalsi rekneme hodinu na to, abyste si to
zdokumentoval a vytvoril si univerzalni kostru programu, do ktere pak
kdykoli pozdeji pridate tech potrebnych 10 radku, a budete mit
hotovou aplikaci. Naucit se novy procesor neni jednoduche, ale kdyz
uz to jednou zvladnete a vytvorite si template, tak pak uz Vas cekaji
jen sama pozitiva a socialni jistoty.

Musim bohuzel pouzivat spoustu ruznych procesoru od ruznych vyrobcu.
Takze rozhodne v hlave neudrzim vsechny speciality kazdeho z nich.
Ale od dob co bylo vynalezeneo pismo (uzasny to vynalez) to nastesti
neni treba. Kdyz uz jednou neco nastuduju, tak tomu proste dam
jeste trochu casu navic pro zadokumentovani (hlavne vcetne examplu),
takze az se k tomu zase za 1/2 roku vratim, nemusim to "vynalezat"
znovu.

PL

**********************************

From: Petr Zapadlo
To: HW-news
Sent: Thursday, June 27, 2013 8:08 AM
Subject: Re: výbìr "instantního" procesoru

Zdravím,

děkuji všem za názory.
K tomu proč používat instantní prostředky:

Když děláte jednou za uherský rok něco malého (např malý ledkový semafor pro syna), tak použití čistého procesoru je nepraktické - než naštuduju, jak ho správně zinicializovat, povypínat a naopak zapnout ty správné periferie, tak je půlden v čudu. S PICAXE napíšu cca 10 řádků kodu a je vymalováno za cca 1/2 hodiny.
Pokud danou řadu CPU nepoužívám tak často, aby mi tyto informace zůstali v hlavě trvaleji - tj aspon jednou do měsíce, tak je pro mě efektivnější vzít něco instatního.

Udělal jsem několik "větších" projektů s PICy a přesto jsem většinu věcí zapomněl - myslím, že vím jak se pracuje s "holými" čipy.

Abych to nějak uzavřel, koupím si nějaké Arduina a zkusím si to na nich, aspoň to bude důvod se podívat i na to Cečko.

Pěkný den

Zapik