Serva (bylo: Re: výběr "instantního" procesoru)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Červen 26 15:49:59 CEST 2013

No zrovna k te praci se servy - nevim, mozna jsem uplne tupej, ale chtel
jsem si udelat takovy lepsi servotester, a narazil jsem na nejaka omezeni
procesoru (PIC 16F neco, ted nevim z hlavy,8Mhz interni hodiny *4 PLL, tedy
interne 32MHz). Pouzil jsem muj oblibeny mikroPacal a ejhle, ono to neni tak
uplne trivialni.

Bezna servo dostava sirkove modulovany signal, pulsy s periodou 20ms, delka
pulsu 1ms (jeden doraz), 1.5ms (stred), 2ms (druhy doraz). Potud "norma" ci
snad zazite zvyklosti.

Slusnejsi radio umi rozlisit 2048 kroku (i kdyz tedy nevim, jestli existuje
servo, co by to umelo odkrokovat). Tedy pri sirce pulsu 1-2ms tam vznikne
krok cca 0.5us, pocitam-li spravne. A protoze jsem chtel co nejplynulejsi
pohyb serva, snazil jsem se o co nejmensi krok, ale at jsem delal, co jsem
mohl, na vice, nez nejakych cca 200 kroku jsem se nedostal.

V cem je zakopany pes? Prece na rizeni jednoho serva nebudu davat 100MHz
ARM, to mi pripada maloucko ujete, i kdyz moderni :)

Arduino bezi na nejakych normalnejsich hodinach a ma knihovny pro praci se
servy, i kdyz tedy predpokladam, ze nejspis pro onech 256 kroku, ale jak to
znasilnit na presnejsi praci? Ponechme stranou, jestli je to bezne potreba,
v nekterych pripadech by se mi to moc hodilo, ale ani krokovani pomoci nop
nejak nevede k cili (a pritom to ty modelarske firmy nejak resi, protoze ARM
jsem zatim v zadnem prijimci nevidel, ale Mega by se najit dala).

Pavel Kutina