OT : VMP, loď v CR

Holas holas na holas.info
Úterý Červen 25 11:43:37 CEST 2013

Ano, zvládnout se to dá. Ale zase nejaka brnkacka levou zadni to taky
neni. Delal jsem VMP pred lety u komisaru ze statni plavebni spravy.
Bylo nas na zkouskach asi 20 a okolo 5 lidi vyhodili (mj. i za tahak u
pisemneho testu). Meli jsme brozurku, kde byli vsechny testove otazky a
chtelo to se je pomerne dobre naucit (ono pamatovat si hodnoty vodnich
stavu v ruznych mistech pro splavnost Labe a Vltavy a podobne neni zadna
pr....).
Pro mezinarodni platnost byl test z mezinarodnich plavebnich predpisu
COLREG.
Do 100kW vykonu a 80m plachet se nedelala prakticka zkouska.
VMP ma trvalou platnost a mezinarodni plati pro pribrezni morske vody,
denni plavbu do 0,75NM od brehu, sily vetru 4BF a vlny 1,2m.

CZ zkousky pro lode na mori jsou asi vetsi zahul, maji omezenou platnost
a musi se neustale dokladat odjezdena praxe (a ta nebyla mala).
Byl v tom pred lety hrozny gulas, protoze se dohadovaly urady a ruzne
asociace, kdo ze je ten spravny a opravneny vydavat nejake prukazy a
jakou maji kde platnost.
To same asi plati o papirech z Chorvatska. Ten kdo nabizi jejich
provedeni tvrdi, ze plati vsude a furt. Jini zase tvrdi opak.

Ale pro maly clun na vylet do sousedni zatoky na mori staci mezinarodni
VMP. Informace a studijni materialy se daji ziskat na Statni plavebni
sprave.

Bobes