Nemam rad PIC

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Červen 24 22:45:19 CEST 2013

Toto nie je pokus o provokaciu - nakoniec, osadenstvo tu je dnes uz take otupele ze ani takyto priamy vypad ho zrejme nedokaze rozhybat k poriadnemu flamu.

Je to len ciste vyjadrenie frustracie, ktoru u menovanych jednocipov opakovane a bez vynimky zazivam pri kazdom styku s nimi, s prestavkami snad uz nejakych zo patnast rokov. A v tychto dnoch znova.

Takze tentokrat je to programator. Uz som to bol spominal http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2012-April/415116.html , teraz na to konecne doslo. Vtedy som to nespomenul, ale cielom je zariadenie, pre ktore je to naprogramovanie PICka len vedlajsi efekt pri inych cinnostiach, takze spomenute PICKit1-2-3, ASIX Presto, lacnejsie ELNECy a spol. su v tomto pripade mimo (nie zeby boli uplne nepouzitelne, ale je to zbytocny krok bokom - nemienim sa nimi v tomto okamihu zapodievat).

Ako som aj tam spominal, konecnym cielom je 12F1501 a 12F1822, ale tych mam zatial len zopar, kdezto 12F683 sa mi tu vala hromada, tak som logicky zacal nimi, v ocakavani nejakeho odpadu v priebehu procesu. Programova specifikacia je sice z kategorie prisernych imitacii technickeho dokumentu, ale je jasne ze treba nejake data, hodiny, napajanie so zemou, no a "logickych" (nizkozatazenych) 12V (ma to ist naprogramovat za kazdych okolnosti, takze nemienim stracat cas low-voltage programovanim). Kuknem na stol, a ajhla, STK500 od Atmela, splna vsetky tieto poziadavky. AVRka sice tiez nemam nejako zvlaast v laske, ale robim s nimi pravidelne, takze preco nie. Naviac je to prijemna, i ked len taka sukromna, pomsta za http://jaromir.xf.cz/avr/pic500.html  :-)

Samozrejme to netrvalo jedno popoludnie, najma ked posledny tyzden dosahovala teplota mozgovne v urcitych okamihoch az bod varu; a dopustil som sa aj chyb z domyslavosti, vid http://www.avrfreaks.net/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=133871 . Ale podarilo sa, a dneska poobede som uz palil 12F683 z nejakeho (zatial nezmyselneho - blikanie LEDkou ma este len caka) hexu vygenerovaneho MPLABom.

No fajn, vravim si, teraz ideme na tu 12F1501 a 12F1822. Beriem (vlani vytlacene) specifikacie, piny sedia, fajn, a teraz k tabulkam... no a vsetko je inak. Nehovorim len o roznom rozhodeni adresnych priestorov, ale najma o tom napalovacom napati, namiesto liberalnych 9-13V je to 8-9V... Bleee, tu mi STK500 bez uprav uz nebude stacit... :-(

Medzicasom kolega vytahuje stanglu 12F508, ze tie bude treba v najblizsom case tiez napalit, ze ked uz robim to programovadlo PICiek tak by som to mohol s nim rovno spravit. Takze stahujem specifikaciu... a bleee bleee bleee VPP=12.5V az 13.5V...

A samozrejme vsetky tie "specifikacie" sa vyznacuju presne tou istou stabnou nekulturou, ktoru nedokazem oznacit inak nez slovami klasika (MK) "lepenie hovna k hovnu".

Takze tolko moje najcerstvejsie zazitky s PICkami... V najblizsich dnoch, okrem teda rozchodenia programovania tych ostatnych obvodov, ma caka aj to blikanie a potom samozrejme aj skutocna cielova aplikacia. Obavam sa, ze este je na dalsie frustracie dostatok priestoru... Dam vediet... ;-)

wek