OT: oprava pracky

DeeJay deejay na email.cz
Pondělí Červen 24 11:56:51 CEST 2013

Takže jak to nakonec dopadlo.
Z pračky jsem vyseparoval komplet buben i s nádrží, abych tedy následně
zjistil, že je to k ničemu. Vyčistil jsem takové ty "hrbaté" hadice, a
speciálně v té co vede do čerpadla bylo tolik bordelu až mi to ucpalo odpad
v umyvadle. Co mě překvapilo,že v téhle hadici byla strčena plastová koule,
která má nejspíš za úkol zamezit zpětný tok z odpadu nazpět do pračky,
přičemž na výstupu z čerpadla do hadice je ještě jedna gumová klapka.
Logicky ta odpadní část byla docela zasratá. Ještě jsem čistil šuplík na
prášek, usazeniny kolem manžety mezi dvířky a nádrží a  vyhnal pavouky atd.
Celá rozborka/sborka cca 10hodin čistého času :-(  Třeba nasazení té manžety
nazpět znamenalo znova vytáhnout nádrž i s bubnem a zase dovnitř - docela se
divím, že jsem neurval žádné dráty. Nicméně složil jsem to, funguje to a
nikde nic neteče - buben smrdí stále takže zkusím tu kyselinu citronovou a
někdo mi poradil http://eshop.hlubna.eu/product.php?id_product=25
Je to pro mě zkušenost - alespoň už vím, že:
- k vyčištění hadic a čerpadla stačí pračku hodit na bok, odpojit hadice,
čerpadlo je na dvou šroubech - pohoda
- k vyčištění napouštěcí části stačí sundat horní kryt, demontovat celé
napouštění 5 šroubů - pohoda
- k výměně řemínku, motorku - zadní kryt, 4 šrouby - pohoda
- na zbytek se vy*rat - nedá se tam nic opravit

před recyklací se nedá vykuchat moc věcí co by za to stály:
- protože motor je asynchron řízený z jednotky pračky na nějaké zvláštní
napětí asi 180V
- čerpadýlko, snímač hladiny, napouštěcí ventilky - na bastlení použitelné
(věc co si dám pak do šuplíku a vyhodím později :-)

tož tak

DJ