Pojistka Oxystop - princip a funkce

Stanislav Svoboda 7009 na seznam.cz
Pátek Červen 21 18:07:48 CEST 2013

Zdravim,

pred cca tydnem jsem mel doma servisaka na pravidelnou kontrolu plynoveho
kotle. Ptal jsem se ho na moznost otravy zplodinymi (strasil me tim kominik,
ze nejlepsi je kondenzacni kotel, ze mi da cenu...), obcas se to pry stava.
Tak me uklidnil, ze kotel ma spalinove cidlo, ktere funguje tak, ze pokud
zaznamena vyssi teplotu (spaliny nejdou do komina, ale do prostoru), tak
vypne plyn...

Nemuze to byt treba to, co hledate?

Stanislav Svoboda

---------- Původní zpráva ----------
Od: Alexandra Svobodová <hwnews na zirafoviny.cz>
Datum: 21. 6. 2013
Předmět: Re: Pojistka Oxystop - princip a funkce

"Dobré odpoledne,

to co popisujete je klasická ochrana proti unikání plynu při zhasnutí
hořáku zapalovacího plamínku, nebo přímo hlavního hořáku. Já to mám
například i na sporáku. Ten Oxystop ale kontroluje zplodiny ve vzduchu a
když je jich tam moc, tak vypne přívod plynu a tím zamezí otravě
živočichů v místnosti.

Co se mi podařilo zjistit je to, že to nějak souvisí s touto pojistkou,
je to vlastně její nadstavba, spalovací vzduch se bere částečně ze
vzduchu a částečně nějak přes odvod spalin hlavního hořáku. Když je ve
vzduchu moc zplodin, tak plamínek poněkud pohasne a potom vypne pojistka
jako kdyby plamínek úplně zhasl.

Budu ještě nějakou dobu hledat a bádat, potom toho nechám, protože to
vědět moc nepotřebuji, jen jsem chtěla ukojit svou zvědavost :-)

Saša Svobodová"