Re: Trafa ( Bylo: Modifikovaná sinusovka a motor čerpadla ...)

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Čtvrtek Červen 13 15:42:26 CEST 2013

No pozrite, detaily ako funguje transformator neviem. Viem len tie zaklady,
dva magneticky previazane obvody, ale kolega Kottas spomenul napr.
rezonancny stabilizator. Viem len to, ze som si zmeral krasne 10-20mV
"schodiky" na magnetizacnej krivke a vtedy som si spomenul, ze nam to
profesor na prednaskach hovoril a spominal. Takze odvtedy viem, ze
transformator je taka ista nelinearna suciastka ako kondenzator, dioda ci
tranzistor. Musi mat ten spravny pracovny bod.

To meranie teploty je relativne presna identifikacia toho, co sa deje v
obvode a uplatnenie ma tam, kde sa osciloskopom ci multimetrom neda merat
priamo, napr. vn. A uz aj male zmeny teploty indikuju, ze nieco sa deje v
obvode. Akurat ja by som polovodicom teplotu v magnetickom poli
transformatora nemeral...

A.