RE: Spínaný zdroj - oprava kondenzátorů

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červen 13 12:33:42 CEST 2013

No, zhodou okolnosti som nedavno identifikoval vadne kondiky na primari
hned v dvoch odidenych zdrojoch (resp. ten jeden, "titulny", neodisiel,
"len" smrdel... ;-) ale bezpochyby bol na odchode).

http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2013-May/441355.html

Nahradil som v tom monitore povodny 100u/400V takym co som dostal v GME cez
pult, 68u/400V JAMICON TX, co je zhodou okolnosti pomerne fajnovy kondik,
nie zeby som to explicitne vyhladaval, bol by som rad akemukolvek, ale
zhodou okolnosti toto bol jediny podobny tomu co som chcel (okrem kapacity
a napatia najma rozmerovo) co bol v suplikoch; aj som mu meral ESR ale uz
si hodnotu nepamatam, datasheet pise max.0.78 Ohm pri 100kHz (a namerany
bol vyrazne mensi) a ripple current max. 990mA rms pri 105 st.C a 100kHz.

Ten povodny, co zlyhal, je CapXon KM, podla datasheetu to nie je ziadny
lowESR a ani ESR nema uvedene a uz rozhodne nie ziadne parametre pri
100kHz, ale stratovy uhol (pri 120Hz) ma oproti tomu JamiconTX asi 60x
vacsi... Ci to bol dovod zlyhania, to samozrejme neviem.

Po vymene kondika monitor uz druhy tyzden ide a nesmrdi... ;-)

Inak, spat k povodnej otazke, IMHO na konkretnej kapacite nebude zalezat,
+100-50% bude urcite v norme.

wek