OT ? 50km hracka :-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Červen 12 14:41:49 CEST 2013

Nedávno mě napadlo, že nevyužitý tunel po Tevatronu by šel recyklovat pro
velkou supravodivou cívku k ukládání energie. Vycházelo mi to kolem 0,5 TWh,
tedy několikadenní produkce elektřiny v ČR. V případě LHC by to bylo 600x
více.

Zároveň jsem si říkal, že by velkoobjemové magnetické pole šlo využít na
nějaký výzkum kosmického záření, nebo tak podobně. Ale vycházelo mi, že by
nesahalo moc vysoko nad zem. Tady by situace byla o dost zajímavější.

Ale nechtěl bych sedět v letadle, co by nad to zabloudilo:-)

Počet dutin tipuju mezi 100k až milionem.
100-200k, kdyby se použila podobná technologie, jako je teď v LHC. V
lékařství ale mají malé LINACy, které pracují na 2,4 GHz. Pak by jich bylo
800k.

PH

From: "Balu" <balu na k-net.fr>
Prave bol zverejneny design report ku buducemu potencialnemu nasledovnikovi
tej velkej kruhovej veci co tu mame pod zemou. 50 km priamy tunel,
urychlovacie napatie 700 GV na jeden prelet. Ked sa to niekedy zrealizuje
bude to celkom pecka :-)

Nejake citanie:

http://www.linearcollider.org/ILC/Publications

Ako kviz na zaciatok tyzdna nechame citatelov zistit kolko urychlovacich
dutin tam bude :-P