Modifikovaná sinusovka a motor čerpadla/ledničky (Re: OT: Akumulátorová baterie pro nouzový zdroj)

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Červen 10 16:45:41 CEST 2013

Já takový bimetal ( u starého demontovaného kompresoru  z Calexky) měl,
ale plnil funkci ochrany kompresoru před přehřátím.
Start byl sice pomocným vinutím, ale spínal to nějaký elektomagnet (
proudové relé) v sérii s napájením kompresoru.
Když se start nepovedl, motor se ohřál a bimetal rozpojil napájení.
Když jsem kompresor používal samostatně, stačilo po zapnutí napájení
krátce připojit pomocné vinutí ( tlačítkem, cvrknout drátem) a kompresor
už potom běžel.

Jak je to řešené dnes, ale špočkový příkon 2,1kW tam prostě při
spouštění je.   Pokud je  v bytě spuštěno několik spotřebičů  ( pračka,
myčka, fritéza atd...  )na hranici proudového zatížení jističe, stačí
start lednice a spolehlivě to
jistič shodilo.  Musel jsem kvůli tomu v bytě navýšit na 1x25A ...