OT: Akumulátorová baterie pro nouzový zdroj

Čtvrtek Červen 6 17:34:21 CEST 2013

Hezké odpoledne přeji,

	chci reagovat na více lidí, proto jsem smazala všechny předchozí příspěvky.

	Je pravda, že o povodních není potřeba honit čerpadlo pro oběh topení,
ale pro ohřev teplé vody ano (máme kotel s bojlerem) takže i v létě se
to může hodit. V ledničce nákupy za tisíce nejsou, ale i tak je toho
škoda, když už by nějaký ten zdroj byl.

	Povodně nehrozí tak často a navíc u nás nehrozí vůbec, pokud tedy
nenastane potopa světa, jako už jednou byla, nebo sesuv půdy. Jedno i
druhé je silně nepravděpodobné. Naše obec je ale napájená vzdušným
vedením přes lesy a je jen otázkou času, kdy dojde k nějaké poruše. A
pochopitelně se to stane tehdy, kdy bude metr sněhu a venku -20°jak se
to tu stává. Také je určitě dobré mít možnost si nabít telefon či pustit
televizi. Rádio mám na baterie (a na baterky, to ale dořeším).

	Centrála od Hondy vypadá super, malá, hezká, vždy připravená k akci,
kapotovaná a relativně tichá. Ideální kombinace. Cena 30 kKč je však
mimo současné možnosti rozpočtu. Neříkám, že to je nehorázná cena, je to
Honda a za tu se musí zaplatit, záruka 5 let na stroj mluví asi za vše,
ale je to prostě hodně.

	Bohužel se zdá, že baterie jsou buď hrozně drahé a nebo mají krátkou
životnost, čímž jsou hrozně drahé. Větrná elektrárna nepřichází do
úvahy, na střechu by šlo přidělat něco málo solárních článků, ale jen
omezeně a navíc střecha je dost členitá a společná pro šest bytů.
Nebydlíme v paneláku, ale v bytovce :-)

	Ve staré knize jsem narazila na termočlánkovou baterii, která se
nasazovala na cylindr petrolejky a dodávala proud pro elektronkové
rádio. Myslela jsem, že dneska se něco takového dá také opatřit, byť by
to mělo třeba speciální hořák, i třeba na PB, ale našla jsem jen různé
amatérské projekty nebudící důvěru a pak komerční generátory za
astronomické peníze, ale zároveň s mizivou účinností a výkonem. Jak jsem
psala, mít generátor o výkonu 30 wattů při příkonu skoro 500 wattů mi
nepřipadá moc ekonomické.

	Super by byl také palivový článek, naleju do něj litr lihu a udělá mi
nějakou elektřinu, až líh dojde, tak nebude proud. Jenže palivové články
se sice dají koupit, ale ceny jsou ještě horší jak u té Hondy.

	Každopádně děkuji za názory, Saša Svobodová