PIC16F1847 a falesne spinani vstupnich pinu na portu RA

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Čtvrtek Červen 6 14:26:38 CEST 2013

Zdravim.
Mozem poprosit presny model toho "nestastnika" 16F1847?
Robo

----- Original Message -----
From: "Milos Sula" <sula na rps.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, June 06, 2013 1:11 PM
Subject: Re: PIC16F1847 a falesne spinani vstupnich pinu na portu RA

Tak bohužel tak, ani napájením to není. Ani po předěláná stabilizátoru
na 7805 a doplnění kondenzátorů se PIC nezačal chovat "normálně".
Konkrétně ten PIC16F1847 má totiž extrémně citlivé vstupy, což se
pořešilo přidáním kondenzátoru o kapacitě minimálně 10nF na každý vstup
( při 10nF a 4K7 na GND musí být PIC více jak 10cm od zdrojů rušení,
jako jsou přívody k lampičce,PC,atd.. při 100nF a 4K7 už na rušení
nereaguje ).
Jak to ale vyřešit, když do PICu potřebuji na vstupní pin poslat
obdélník  dejme tomu s frekvencí 1MHz... ? S 10nF kondenzátorem na
vstupu to asi neprojde .... :)
Teď jsem zkoušel jak PIC bude reagovat na 10cm smyčku zapojenou mezi GND
a vstupem..Z cca 5cm poznal zapnutí 36W zářivky, takže ani propojení
vstupního pinu s GND přes relativně krátký kabel nezajistí pokaždé log.0
na vstupu :)
  Asi přejdu zpět k PIC16F628 , tohle je na mě příliš velká duchařina.

Miloš