OT: Akumulátorová baterie pro nouzový zdroj

Čtvrtek Červen 6 06:05:02 CEST 2013

Myslim, ze prekvapive dobre - na kole mam LiFePO4 36V, 10Ah, nema to ani
balancer (jednou, asi po pul roce provozu, jsem to musel balancovat
rucne, od te doby dalsi 2 roky v pohode) Provozuji ji tedy 2,5 roku,
mimo zimu jezdim skoro denne, takze takovych 400 cyklu mit bude a zatim
nepozoruju pokles kapacity. Pres zimu vydrzi nabita mesice prakticky na
100% (po pripojeni nabijecky je nabita za par minut) A dostava zabrat,
typicka trasa je 30 minut nepretrzite do kopce, kdy to bere 8-20A, dolu
pak brzdeni rekuperaci, kdy jsou zase docela velke nabijeci proudy.
Celkem 18km. Vcera jsem dokonce jel podruhe bez nabiti (zapomel jsem),
sice jsem si zamakal, protoze jsem zbytky energie setril, ale obvyklou
trasu to dalo. Jsem zvedavy, jak dlouho jeste vydrzi ale prijde mi to
jako idealni typ akumulatoru, LiIon uz by byla davno v lithiovem nebi
zvlast pri tech proudech a cyklech, olovo jiste taky hned vedle (ale to
je na kolo IMHO nepouzitelne, uz takhle to ma 15kg navic)
Proste bych dnes o jinem typu aku neuvazoval.