OT Nový notebook a problémy s LAN

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pondělí Červen 3 12:08:03 CEST 2013

Problém bude možná zde:

*Zyxel P660HW-T3 v2 sdílení mezi sítí WLAN a LAN*
Pokud se Vám nedaří nastavit sdílení adresářů nebo tiskáren mezi
počítačem připojeným k modemu Zyxel přes Wifi a počítačem připojeným
přes LAN, můžete mít vypnuté přemostění WLAN-LAN v modemu. V tomto stavu
jsem zakoupil nový modem s firmware V3.40(AXJ.3) | 08/08/2008

Symptomy:
-počítač připojený přes Wifi má přístup k internetu přes ADSL
-počítač připojený přes LAN má přístup k internetu
-dva počítače na Wifi se navzájem vidí, prochází ping
-dva počítače na LAN se navzájem vidí, prochází ping
-počítač z Wifi nevidí počítač na LAN a naopak, neprochází ping z
jednoho na druhý

Řešení:
-změnu konfigurace nelze provést přes standardní WEB konfigurátor, ale
jen přes telnet
-připojit se k modemu telnetem, tzn. vybrat v nabidce Start/Spustit,
napsat telnet 192.168.1.1 nebo jinou vaši IP adresu modemu
-na dotaz Password: napsat vaše heslo stejné jako při konfiguraci přes WEB
-napsat 1 a potvrdit Enter, volba menu 1. General Setup
-zkontrolovat položku Bridge, pokud ji máte Bridge=No, je sdílení
WLAN-LAN vypnuté
-šipkami najet na položku Bridge=No a stisknutím mezerníku změnit na
Bridge=On
-stisknout Enter, tímto změnu potvrdit
-stisknout znovu Enter, tímto změnu uložit do paměti modemu
-stisknout Esc a vrátit se do základního menu
-napsat 99 a stisknout Enter, ukončit telnet

Upozornění:
-vypnuté sdílení je nastaveno z důvodu bezpečnosti, aby nebylo možné
snadno proniknout z Wifi do vaší vnitřní LAN
-pokud povolíte sdílení WLAN-LAN, mějte alespoň nastavené Wifi na
zabezpečené připojení pomocí WEP,WPA, WPA2 případně to kombinujte s
nastavením MAC Filter