Vikend - Hraci kostka s modernimi soucastkami

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Červen 2 20:27:03 CEST 2013

>Pøednì poznamenám, že øešení, které jsem vèera prohlásil za finální, již
>žádnou "pokoutnou" logiku bez hradel neobsahuje (viz pøíl.) a navíc je též s
>posuvným registrem:-)

Toto je krajsie ako to moje, lebo to nie je az taky hack a je tam priamo
vidiet suvislosti s tou tabulkou stavov.
Budiz receno na moju obranu, ze dvojity shift v 74' nie je (resp. o nom
neviem) a 4000 nepoznam.

>Je
>sice hezké, že se po zapnutí resetuje,

To (nutnost resetu) ja zase pokladam za pomerne vazny nedostatok mojho
riesenia.

>ale fatální problém je, že vstup CLK
>je vìtšinu èasu ve vzduchu. To je naopak chyba, která se projeví praktickou
>nepoužitelností:-)

To som pisal, pozrite povodny prispevok - "este si treba domysliet pullup
na hodinach atd." - uz som to mal oscanovane s hodinami napevno do vstupu
ked som si uvedomil, ze sa to niekedy musi aj zastavovat ;-) takze som tam
to tlacitko len tak dozuzlal uz v pocitaci a ten pullup sa mi tam uz davat
nechcelo... :-) Inak to je aj taka drobna deformacia z ery 74LS', kde ten
pullup nie je treba (a v pripade, ze LEDka je rozsvecovana jednotkou,
netreba ani seriovy odpor k nej). Inak to moje riesenie stoji a pada na
synchronnom loade, to myslim ze nic v 4000 nebude mat (a nemaju to ani
'191/'193, co su UP/DOWN citace).

>Rozhodnì se zde ale inspiruji, pøevedu to na nìjaký registr ø. 4000.

Nevidim dovod - 'HC je normalny CMOS, mozete napajat od 2 do 6 voltov,
dobre, nepouzijete 9V baterku ale to v dnesnej dobe nevidim ako nedostatok.

>Jelikož
>tam není žádná další logika, vynechám i oscilátor. Na CLK pøijde velký R k
>definování klidového stavu a velká ploška. Dotykem prstu se na ni pøivede
>rušení. Tzn. kromì LED tam bude jen 5xR a nebude ani tlaèítko.

To som chcel navrhnut tiez ze sa to zjednodusi na jedno puzdro, ale uz ked
som kazal o korektnosti... ;-)

>Na zaèátek výkladu pro zaèáteèníky se registry moc nehodí, na to je mnohem
>lepší johnsonùv èítaè. Z téhož dùvodu je výhodné použít diody [...]

V tomto si zrejme nebudeme rozumiet a myslim si, ze to je uplne nevhodny
sposob vysvetlenia veci pre deti; na druhej strane si uvedomujem, ze vahu
mojich slov anuluje fakt ze na rozdiel od Vas nemam ziadne prakticke
skusenosti v tejto oblasti... :-)

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list