OT: Vaha vzduchu

Lubor Otta butan na centrum.cz
Neděle Červen 2 14:01:52 CEST 2013

Nedělní téma k zamyšlení, správnou odpověď neznám, tak hádanku nemohu
vyhlásit.
Zamyslel jsem se nad chybou váhy vzduchu používané k řízení směsi u
spalovacích motorů, způsobené neznámou vlhkostí měřeného vzduchu.
Váha pracuje na principu ohřátého drátku ochlazovaného proudem měřeného
vzduchu.
Vlastnosti vzduchu třeba zde: http://www.qpro.cz/Vlastnosti-vlhkeho-vzduchu

Mně zhruba vychází že při teplotě 20°C změna relativní vlhkosti 0-100%
způsobí chybu cca 5%, neboť se zvětší ochlazování drátku (merné teplo
páry je větší než vzduchu) a naopak se zmenší obsah kyslíku ve směsi.
V tomto rozsahu tu chybu asi dorovná Lambda.
Neumím odhadnout kolik kondenzované vody může navíc obsahovat mlha s
dohledností cca 100m?
A stechiometrická rovnováha se u vlhkého vzduchu dále naruší tím že voda
může reagovat s karbonem ve válci a převádět ho na vodní plyn.
Zapojí se někdo do debaty?
Lubor