Ubytek napeti novych cervenych LED

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Červen 1 22:10:25 CEST 2013

Tak jsem vytáhl ze šuplíku 2 LED ze začátku 90. let a takový je výsledek:

mA   V1     V2
------------------
10   1,86    1,99
5     1,77    1,91
2     1,70    1,84
1     1,66    1,81
0,5  1,62    1,78
0,2  1,58    1,76
0,1  1,56    1,73
50µ  1,52    1,69
20µ  1,49    1,67
10µ  1,46    1,65

Ta první, 3mm, měla dokonce vytvarované nožičky do podoby držáku na baterku
do hodinek - pozůstatek z výroby svítících náušnic:-) Druhá je plochá.

První se zjevně shoduje s hodnotami z grafu pro LQ100, druhá zas s dnešními.

Ještě jsem zkusil dnešní 5mm žlutou čirou, ta byla kupodivu uprostřed mezi
nimi, což mě poněkud překvapilo vzhledem k tomu, že žluté fotony mají od 2,1
eV.

PH

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>