Re: Jak měřit vlhkost půdy

Sobota Červenec 13 21:57:55 CEST 2013

Jednotek procent, pokud myslite 1-2% tak to rovnou rikam zapomente na
kapacitni a odporove , obecne jakkoliv zastrovaci merice za par stovek az
jednotky tisic, to je realna presnost metod a mericu zcela jine kategorie.
I u draheho kapacitniho  cidla udela chybu 2% jen zpusob zapichnuti.
U beznych kapacitnich cidel bez kompenzace dela chyba teploty cca 0.5%/C
atd.

Pro predstavu spickove kapacitni cidlo s kompenzaci v cene 90$/ks bude mit
nove  presnost cca +- 3% v prubehu roku pujde na +-6% a to se bavime o
kalibrovanem cidlu pro danou pudu a opomijim chybu v profilu kvetinace,
tedy fakt, ze cidlo meri nejak 3-4cm a ne vlhkost v celem objemu kvetinace
nebo alespon vlhkost v korenovem valu. I kdyz se bavime o spickovem a
docela drahem kapacitnim cidlu pracujicim na 70MHz s velko plosnymi
elektrodami ma toto cidlo extremni citlivost na kontakt elektrody a pudy,
Tim nechci rici, ze je to nepouzitelne jen konstatuji fakta z srovnavaci
studie, Zkratka zalezi co, proc, a za jakym ucelem a podle toho se pak voli
cim a jak.merit. Kolikrat je presnejsi gipsum blok, tedy dva draty zalite v
porezni sadre v korenovem valu nez 90$ zazrak merici 4cm  v 5l kvetniku.
Pokud se bavime o pestovani jiste jednolete byliny tak se fakt netrapte,
klidne pouzijte nejakou odporovou stavebnici z ebay a dejte ji pod korenovy
val, v hloubce 10cm jiz je celekm jedno zda zalevate destilkou nebo
hnoijivem a po par mesicich cidlo vyhodite a koupite nove.

Martin