OT: Kradeze elektriny

Lukas Burda burdal1 na post.cz
Sobota Červenec 13 16:21:15 CEST 2013

Elektromery, ktere se pouzivaji v obchodnim styku jsou u nas stanovena
meridla. U nich vyrobce nebo dovozce musi (az na nekolik vyjimek)
zajistit schvaleni typu, coz urcuje, jestli ten typ pristroje vyhovuje
svymi metrologickymi vlastnostmi pro dane pouziti tak, jak si to
predstavuje stat. Lze to obecne udelat nekolika zpusoby, z nichz
nejmodernejsi je pro elektromery ten, ze autorizovany subekt (v
cechach zatim snad jen CMI) vam posoudi shodu podle:

http://www.sgpstandard.cz/editor/files/tech_poz/tech_poz/cr/pp_cr/meridla/2005_464.pdf

kde pozadavky specialne pro elektromery jsou od strany 8651. Po
schvaleni typu se provede prvotni overeni a nasledne podle lhuty pro
konkretni druhy pristroju podle 345/2002 Sb + novely se to opakovane
overuje.

Lukas Burda