medeny bocnik k panelovemu meridlu?

Pátek Červenec 5 11:23:28 CEST 2013

Nejde o termonapětí, ale o teplotní závislost odporu. Když dáte
manganinový bočník s téměř nulovou závislostí odporu na teplotě a k němu
paralelně měděné vinutí měřidla, při vyšší teplotě stoupne odpor toho
měřidla a při konstantním napětí na bočníku bude ukazovat méně. Právě k
tomu je v PU120 ten termistor, kompenzuje teplotní závislost odporu
měřidla. Proto mě napadlo, že snímat proud z kusu přívodu k baterce bude
nejen praktické (nemám úbytek na bočníku), ale nakonec i přesnější.
Samosřejmě všechno bude jinak, pokud mám ten úbytek větší než potřebuju
a dám do série s měřidlem odpor.
Anděl