RE: OT: nalezení mobilního telefonu v horách

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Červenec 4 11:40:46 CEST 2013

Je všem diskutujícím jasné že se bavíte o zařízení složitosti a ceny radaru Tamara ? A i tak pochybuji o reálné možnosti vzdáleného zaměření mobilu který je mrtvý (bez napětí). Za vzdálené zaměření zde uvažujte cokoliv na vzdálenost 10 a více centimetrů. Domníval jsem se že původní tazatel chce nějaké reálně a rychle dostupné řešení. To snad bylo možné dokud ten mobil vysílal. Do té doby patrně bylo možné do prostoru umístit několik přenosných BTS a zaměřit mobil pomocí nich. Pokud šlo o nalezení člověka mohlo to být reálné. Operátoři přenosné BTS mají. Dnes nevěřím na reálnou možnost zaměření jakýmkoliv zde uvažovaném hypotetickém zařízení v ceně zaoceánského parníku...

Jako jedinou reálnou možnost vidím minohledačku a projít centimetr po centimetru celý prostor... Dobrou zábavu přeji.

A ne, nehledám důvody proč to nejde. Prostě se smiřte s tím, že to nejde. A pokud by nějaká Sci-Fi možnost byla tak ji nezaplatíte.

	Martin.

Pak je otázka, jak se chová nezatížená anténa mobilu. Možná právě pak
bude mít mnohem ostřejší rezonance a třeba i o kus jinde, než kde má
fungovat. U vyhledávacího zařízení není potřeba přepínat anténu (jak už
tady taky někdy padlo). Asi je výhodnější použít ty antény dvě. Viděl
jsem i nějaké radary, které to takhle měly. Nejspíš to zařízení nebude
jednoduché ani levné a dosah nic moc (i když při dostatečném zisku antén
proč ne), v podstatě nějaký laditelný radar. Najít u stejného mobilu
skutečnou rezonanci antény, na ní se naladit a zjistit na jakou
vzdálenost je vidět. Pak chodit lesem "rozhlížet se" anténama a hledat.
Rastr procházení zvolit podle předpokládaného dosahu.
Anděl