vyroba ledek

Pondělí Červenec 1 01:05:17 CEST 2013

koukal jsem na video jak se dělají ledky
http://www.osram-os.com/osram_os/en/tools-%26-services/videos/index.jsp
docela mě tam překvapily dvě věci.

Nalití fotorezistu na roztočenou desku - za dob elektronického pravěku
jsme na starém gramofonu lili rezist na tišťáky a nějak moc se nedařilo,
aby uprostřed a u kraje byla síla vrstvy stejná. Čekal jsem nějakou
úplně jinou metodu. Toho rezistu tam nalili docela dost - no asi se tam
nekopírují takové detaily, jako i IC.

Za dob kdy jsem studoval a dělal diplomku o ledkách, se řešil problém s
velkým indexem lomu toho polovodiče. Hodně světla, které v ledce
vzniklo, nevyšlo ven, protože vyšlo pod takovým úhlem, kdy se už od
rozhraní polovodič - čočka totálně odráželo zpět do polovodiče. Tehdy se
vymýšlely různé antireflexní vrstvy. Teď se povrch polovodiče zdrsní a
údajně to funguje. Nechápu...

Anděl